Українське мистецтво заговорило з людьми на вулиці

Українська digital-агенція Postmen розробила всеукраїнську інформаційно-рекламну кампанію «Мистецтво хоче знайомитись», щоб спонукати українців більше цікавитись культурою. 

В основу ідеї ліг такий інсайт — зараз люди частіше спілкуються у месенджерах і рідше проявляють ініціативу в знайомствах, бояться зробити крок до чогось нового, зокрема, і до мистецтва. Саме тому креативники вирішили доручити цю місію самому мистецтву. Звідси і з’явилась ідея «Мистецтво хоче знайомитись», де різні зразки мистецтва починають вести діалог з людьми. Для цих діалогів використали форму повідомлень з месенджерів, що перекликається з сучасним способом комунікації один з одним.

Побачити зовнішню рекламу можна буде у Києві, Львові, Одесі, Харкові та Дніпрі.

Стежити за проєктом можна на сторінках в Instagram і Facebook. Для більш фанової сторінки в Instagram «Замути з мистецтвом» створили спеціальний тег #артдейтинг, під якими кожен зможе виставляти фото і відео «побачень» з мистецькими творами.

Також в агенції розробили спеціальний чат-бот, який буде «знайомити» людей з українським мистецтвом. Побачити, як він працює можна вже зараз у Telegram і Facebook.

ГРИГОРІЙ СКОВОРОДА: ФІЛОСОФ, ЯКИЙ РОЗКРИВ СУТЬ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ У 18 СТОЛІТТІ

Сковорода Григорій Савич народився 3 грудня 1722 року в містечку Чорнухи на території Полтавської області, помер у віці 71 року 9 листопада 1794 року в селі Іванівка на Харківщині. Легендарний український філософ, гуманіст-просвітитель, байкар, поет і педагог.

Україна дала світові Григорія Скороводу, що увійшов до списку 100 найбільших філософів світу, поряд з Сократом і Епікуром, Конфуцієм і Лао-Цзи, Коперником і Джордано Бруно, Дені Дідро та Людвігом Фейєрбахом, чия спадщина вивчається на філософських факультетах всіх без винятку ВНЗ світу, оскільки завдяки цим людям кожна нація знайшла епітет, який визначив на багато століть її майбутнє – войовничість для одних націй, покірність і шанування влади в інших народів, скрупульозність і педантичність у третіх, волелюбність і бунтарство у четвертих і т. д.

Які глибинні риси характеру відкрив Григорій Сковорода в українців ще у 18 столітті і яку спадщину нам залишив?

Подвиг Григорія Сковороди.

“Світ ловив мене, але не спіймав”, – говорив чи то жартома, чи то всерйоз Григорій Савич Скоровода чи то про себе, чи то про всю українську націю в цілому. Розглядаючи особистість Сковороди, доцільно більш детально звернути увагу на декілька основоположних граней його гігантського таланту, який розкриває всю ту ж суть… української нації взагалі. Для своїх сучасників і вдячних нащадків Григорій Савич запам’ятається як:

1. Філософ, вчення якого про любов, свободу і життя зберігає актуальність через багато століть після смерті автора. Сковороду називають проповідником філософії любові і свободи. Розроблена філософом концепція життєвої мудрості вражає навіть людей в 21 столітті, яких здивувати чим-небудь нелегко.

Для пояснення сучасникам, чим примітний Григорій Сковорода, доречно використовувати порівняння з людиною-хіпі, яка волею долі народилася в українському містечку першої половини 18 століття. Народженого в сім’ї малоземельного козака Григорія Савича порівнюють з відомими мислителями давнини, називають українським Сократом.

Сковорода є єдиним європейським філософом, який доводив вірність власного бачення світу всім своїм життям. Мислитель говорив, що у кожної людини в житті є своє призначення, завданням кожного з нас є пошук єдино вірного шляху, особливої місії на землі. Сковорода вчив, що найнеобхідніше зазвичай дається людині легко і без зайвих турбот. Якщо ж бажане не дається – значить, і домагатися володіння ним не слід, оскільки дії людей наперекір долі тягнуть за собою всесвітній хаос.

Сучасні вчені ставлять Сковороду в один ряд з такими знаковими мислителями античності, як Анахарсіс, Платон, Сократ і Аристотель. Засновниками античної філософії, як відомо, є греки. Але за майже 2000 років, що минули з часу завершення епохи античності, Греція не дала світові жодного мислителя, якого можна порівняти з Григорієм Сковородою.

Більше тут: http://bit.ly/2Kl0GxT

 

Короткий словник українського національного одягу: що, як, коли і де носили наші предки

Тож що то за дивовижа український національний одяг? Виділяють такі види класифікації: натільний, стегновий, нагрудний, верхній та аксесуари (пояси, головні убори та прикраси).

НАТІЛЬНИЙ ОДЯГ

Сорочка – це один із найдавніших елементів одягу. У давні часи сорочка слугувала єдиним видом одягу для дівчат та хлопців до досягнення певного віку. Чоловічі і жіночі сорочки шилися з полотна різної якості, залежно від їх призначення, а також від заможності родини. Основними типами сорочок були тунікоподібні, з плечовими вставками, з суцільним рукавом, на кокетці. Залежно від регіону сорочки прикрашали вишивкою, мережкою чи гаптуванням. За малюнком вишивки можна було дізнатися звідки людина, якого вона віку та стану. За традицією забезпечення родини сорочками покладалось на дружину.

СТЕГНОВИЙ ОДЯГ

Чоловічий

Гачі (гащі, ногавиці) – найдавніші чоловічі  штани. Складались із двох окремих частин: нижньої, що обтягувала ногу, та верхньої, що кріпилась на талії за допомогою «шворки». Поширені були в західних та південних регіонах України.

Шаровари–шаровари були обов’язковим елементом  одягу українського запорозького козацтва.

Жіночий

Андарак – спідниця з вовняної або напіввовняної доморобної тканини червоного кольору, з закладеними ззаду складками, які по подолу прикрашалися широкою смугою тканого та вишитого орнаменту. Характерна для півночі Чернігівщини. Андараком також називали й спідниці зі смугастої тканини на Поліссі.

Дерга (опинка, обгортка, горботка, фота) –одноплатовий розпашний жіночий одяг з доморобної вовняної тканини. Розповсюджений на Поділлі, Прикарпатті, Буковині, Полтавщині.  Мав багато варіантів малюнку, кольорів та способів носіння.

Димка (мальованка) – спідниця із саморобного полотна з вибійчаним малюнком. Була поширена в центральних і західних областях України.

Запаска – найдавніший варіант незшитого стегнового одягу. На Подніпров’ї запаски були у вигляді неваляного однотонного сукна різної ширини чорного та синього кольорів. Спочатку пов’язувалась на талії задня частина, ширша і довша, чорного кольору («сіряк», «плахта»). Спереду закріплювалася друга, вужча і коротша, синього кольору запаска – «попередниця». На свято молоді жінки носили зелені та червоні запаски. Передня частина святкової запаски прикрашалася тканим орнаментом або вишивкою, розташованими у нижній частині. На Поділлі попередницю рівномірно заповнювали тканим або вишитим орнаментом. На Житомирщині, північній Тернопільщині та Хмельниччині були поширенні килимові запаски. Запаски Придністров’я, Прикарпаття та Карпат були заткані поперечними або поздовжніми поліхромними смугами, інколи з додаванням металевої нитки. На Поліссі біла полотняна запаска прикрашалася широкою смугою червоного тканого орнаменту. В багатьох регіонах носили Фартух –цезапаска з дуже дорогих, купованих тканин (парчі, візерункового шовку, шерсті).

Кабат (сукня) – яскрава вибійчана гофрована спідниця у лемків.

Більше про національний одяг дивіться тут: http://bit.ly/2NLdzne

Відкрита пара

19.10.2019 о 08.00  в а. 8-22 відбудеться

Відкрита лекція

старшого викладача кафедри українознавства і філософії

Потіхи Оксани Богданівни

з дисципліни “Історія та культура України

для студентів 1 курсу, спеціальностей РА, РТ, РБ, РВ, КІ, ЕТ

Тема: “Українські землі у ХІХ ст.”

Запрошуються всі бажаючі!

VI науково-практична конференція “Digital-комунікації в епоху постправди: реалії та виклики”

Епоха цифрових комунікацій глобально змінила наше життя. Кожен отримав доступ до інформаційного середовища, звідки черпає знання, цінності, стереотипи тощо. Всупереч оптимістичним сподіванням, інформаційний простір не став сферою домінування ані демократичних цінностей, ані логічного мислення.

Щоб не стати бездумною маріонеткою, приїди на конференцію: почуй та скажи своє.

https://www.facebook.com/events/286142208987600/

Відкрита пара

23.05.2019 о 13.00  в а.8-13 відбудеться

Відкрита лекція

асистента кафедри українознавства і філософії

Туревич Олени Анатоліївни

з дисципліни “Основи права

для студенів 3 курсу, спеціальностей РТ, РБ, РВ

Тема: “Трудове право України”

Запрошуються всі бажаючі!

Чорнобильська трагедія

Цього року Чорнобильській катастрофі виповнюється 33 роки. Про те, як відбувались перші доби після вибуху в Зоні відчуження розповідав безпосередній очевидець, ліквідатор на ЧАЕС, начальник ЕТВ (експлуатаційно-технічного відділу) ТНТУ Филима Василь Євгенович. Зустріч відбулась в рамках ознайомлення студентів з трагічними сторінками нашої історії. Курс кафедри українознавства та філософії “Історія України”, викладач проф. Криськов А.А.
Дякуємо нашому гостю та усім тим, хто своїм здоров’ям та життям закривав помилки жахливої некомпетентності.

Майстер-клас по писанкарству для міжнародних студентів ТНТУ

Кафедра українознавства та філософії вирішила долучити до традиції малювання писанок і наших міжнародних студентів. Коротенька лекція про символи та значення символа життя у святі Святого Воскресіння від Галини Щигельської та майстер-клас від Тамари Чоп. Дякуємо Молодіжному Центру за надані у користування інструменти!
Подивіться, які чудові символи життя вийшли у наших студентів!🐣🌿🌾

Dear students, you are beautiful, and your Pysanky as well! Happy Easter to all of us!🙏

Per aspera ad astra